Wednesday, December 7, 2011

Gugurl :D

Assalamualaikum sahabat, sini saya nak share about aurat. bacalah. sebgai peringatan atau nasihat. :D

BA - Buka Aurat
TA- Tutup Aurat


Dialog dua wanita ( yg Buka Aurat vs Tutup Aurat ) 

BA: Aku tetap nak buka aurat!
TA: Aku tetap nak tutup.
BA: Orang suka aku buka. Cantik
katanya.
TA: Ada orang kata tak cantik tutup?
BA: Buka ni fesyen.
TA: Tutup still boleh berfesyen.
BA: Bila buka, ramai terpikat. Jodoh
senang.
TA: Tutup - lebih ramai terpikat. Jodoh
senang dpt yg soleh.
BA: Ketinggalan zaman tutup2 ni.
TA: Arahan al-Quran tak lapuk dek
zaman.
BA: Dah rasa baik sangatla tu tutup
aurat tu.
TA: Ada aku kata engkau tak baik? Atau
engkau sendiri yg tetibe rasa diri tak
baik?
BA: Tutup pun kena fitnah juga.Mulut
tetap juga mengata orang
TA: Jika yg buka kena 1 juta fitnah, tutup
kena 10 fitnah. Mana engkau nak? Jgn
salahkan majoriti bila minoriti yg mulut
macam tu.
BA: kenapa nak tutup lak? Keindahan ni
Allah bagi.
TA: Lebih indah pada pandangan suami
kita sahaja.
BA: Tak sedia lah nak tutup.
TA: Tak mengapa. Kain kapan sedia
menutupi bila2 masa. Sedia atau tidak
sedia??
tepuk dada,tanya iman..=)