Tuesday, November 29, 2011

MY future husband ♥


 " kepada para lelaki : kaum wanita sukakan lelaki yang nakal tapi bukan jahat. kadang2 kenakalan lelaki boleh mengambil hati wanita. so, stop cover being skema-skema baik all the time. let your nakal side muncul. peace yoo. ^o^ "  #Faiz Ibrahim




Assalamualaikum, 
Hello tawan2. tadi aan itew makn eyy bii cii. <-- bapek geli. XD hahaha
Hye sahabat ! oke penat tadi pi shopping. tudung sekolah je. tahun depan tak beli baju sekolah pongg. baju sekolah banyak lagi. lagi ponn tinggal setahun, so buat ape membazir kan. hihi tadi shopping kain baju kurung. 2 helai. kite nak berubah. pakai baju kurung je. "ouhh ingatkn nak berubah , pakai jubah" slow2 laa dher ;') bakal one day. hihi insyaAllah ;')

Okay nak habak sikit dekat sini. hangpa nak tahu? cheqq suke lelaki macam mana? taknak tahu. boleh tekan (X) kat atas tu . XD hahaha poyo sehh minah nie. watlek watpeace! hihi saya suka lelaki macam........ jeng jeng jeng ~

1) Soleh . aduh sejuk perut kaki, tangan dan badan. hee bestnye laki yang macam nie. beriman dengan Allah, dan Rasul. Solat penuh. Quran tak tinggal.  kalau boleh imamkan saya lagi best! hihi pastu hafal surah yassin . ya rabii ya habibi! pastu pakai kupiah je kat kepala. terharu ;'>  sayang lebih laa! 

2) Selalu jumpa surau . aduhh bestnye. kalau jumpe die kat surau lagi best. tak main ahh laki yang kaki rokok, disko, karoke, rempit, shuffle, lepak, shisha, wayang, alahh goodbye laa. sikit aku tak pndg. #bajet hot.

3) Budak universiti. ahh kelass kau dibaaa! hahaha aku tak mata duitan. tapi aku mata ilmuan. #merepek. hahah yaa aku suka lelaki yang berpelajaran. tak kisa kaya ke tak. yang penting ada masa depan. tak suka lelaki yang habis spm sibuk nak keja kilang. -,- sorry! 

4) Rapat dengan family. Yaa saya suke lelaki yang rapat dengan family. itu tanda dia penyayang. rapat dengan adik2. panggil adik sendiri baby. ahh comel nyewwww <3 hihi XD 

5) Hormat orang tua  . Jumpa makcik tua tepi jalan, tolong makcik tu. tak pon bagi makcik tua atau pakcik tua dduk dlm train ataw bas. wahh cair~ hahaha bila die hormat orang tua, konfem die hormat mak ayah kite . hihi

6) JUJUR & IKHLAS. Mesti lah nak lelaki yang jjur yang iklas sayang saya. bukan yang penipu. yang nak maen2. saya pantang lelaki yang penipu nie. aghhh! kaki perempuan. tiap minggu tukar awek. bajet hot letteww! bayng kan adik kaw kene macm tu! syiokk woi. -,-

7) Serious.  Tak suka lelaki yang maen2. yang nak gatal2 tu lebih. boleh blaa. -..- saya suka lelaki yang pikir nanti dah besar nak jadi ape, nak beli keta ape, rumah ape, nak anak berapa , nak isteri macam mana. oke memang laa kuat berangan. tapi atleast die dah create ape die nak jadi nanti. die dah pikir dah masa depan die. die dah tak kan maen2 dah. wahh special nye! suke <3 hihi

8) Nakal bukan Gatal. Suke lelaki yang kadang-2 nakal tu. nakal bukan gatal ea. gatal tu sorry. goodbye gett luss. hahaha nakal tu macam mane? macam "oke mehh nak kiss sikit. muaahh!" ataw pon "alalalaaa.. plok kang " oke cute ape. hahah tapi suke lelaki nakal dengan isteri die je laa. bukan dengan sume pompan. tu nama nye gatal. boo! 

9) Sombong Yaa suke lelaki sombong yang tak bagi muke tu. hahahah sombong bukan ego. macam die tak layan perempuan tu. takde laa nampak perempuan je "hyee , pssttt nak ngorat boleh." adoyy kampung betol! -,- suke lelaki yang senyum je ngan sume orang, caring tapi tak gatal. kalau tak kenal nampak sombong, bila dah kenal, oke best giler die nie. hihi . #cakap macm kaf lam yaa nga. kan? HAHA

10) Caring .  hihi suke tak lelaki caring? suke kan?  macam. "awak jumpe lah doktor" . " macm mana boleh sakit?" "ibu awk sihat?" "family sihat" "pretty dah makan belum nie?" hihi sweetnye <3

11) Pemurah . "Awak tolong topupkan saya . saya ganti nanti. hujan ni" "Alaaa, saya nak beli rokok laa. lagi best isap rokok dari mcg awak" Booooo! boleh blaa. kalau kau kata nak pergi derma kat masjid tu, aku tak kisah, nie nak beli rokok. menang tak pandang. #sigh

12) Lawak.  Suke lelaki yang funny. happening. ehh best. mesti kita happy. :)

13) Tahu batas   saya suka lelaki yang hormat saya sebagai perempuan muslimah. so, jangan amek kesempatan. paham2 lah :) 

14) Tegur dan nasihat .  "Awak, baju awak yang hari tu jarang lah.. jangan pakai lagi lah ea :) " "awak gambar dekat fb awak tu nampak lengan laa" "awak, awak awak, tudung awak pendek sangat hari nie" awak sayangg,, ketatnye baju"  " awak, dah masok waktu, solat jom?" "ehh jangan mcam tu. jangan mencarut,, awak perempuan kan sayang? " ohh mai! sweetnye.! saya suke. saya suka lelaki yang selalu tegur kesalahan saya. saya suke . yaa memang malu. tapi dari sume orang tengok, atleast die tegur awal-2 tu, kite boleh berubah kan? aurat pon terjaga ;'> insyaAllah.

15) Macam abah  Abah saya, baju die crocodile , D'Urban, Giordano , Top Man , Polo , boxer pon renoma, byford . seluar jeans Levi's , Lee pastu kasut Clarks , Red Wing. Lemak giler. sume mahal. duit abah saya , so suke hati die laa, saya suke lelaki macam nie. beli barang bermutu. tahan lama. nampak kemas. nampak segak bergaya. nampak wahh tampannya! tambah denga kupiah. wahh cairr~ :D Abah saya garang tapi lawak. abah saya punye senyum mahal, tapi bile senyum handsome! hihi

16) Tak kuat berpolitik.   Saya tak suka politik. sekian terima kasih! >,<

17) Tegas bukan Panas baran.  Pilih lelaki macam nie. insyaAllah , anak semua soleh dan solehah :') hihi #gatai

Amboi banyk nye diba. Act banyak agy.hihi tapi nak tengok MAMA Awards kat 8TV. ape bende tu? entah laa. aiminho suruh tengok. tengok je laa. hahahah oke tak lawak. nanti saya share lagi ea ciri-2 husband saya ;)  #gedik lak aihh. hade haku kesah? :P bwekk! oke dah merepk dah ni. oke warna warni  lah post kali nie. -,- sorry malas nak edit. hahaha  oke bai! love uollsss! Assalamualaikum ;'> #Love