Wednesday, March 9, 2011

PASPORT AKHIRAT !

Bunyi macam seram kan? hahah memg seramm ponn. korang dah ade pasport akhirat? aku dah ade. tapi ibu aku punye laa.. rupe die sebijik mcm pasport. tapi depan die tulis pasport akhirat. huhu menarik taw isi nye. :) nanti aku show pic nye. 

#  dia kata sume manusia dalm dunia nie sama je , tak kira laa pangkat ape, PM ke, bos k YB ke. sume asal dari tanah yang kita pijak2, dan sume nye hamba Allah yang hina lagi lemah, yang dah mati nanti sume di balut dengan kain kapan yang sama, sume naik keranda, sume dduk dalam liang lahat , sume nye akan di himpun di padang mahsyar, sume nye akan jalan di titian sirat , so korang sedar laa, manusia kat dunia nie sume same. takde beza, paling berkuasa hanya Allah. :)

aku na tego kat sini. Tolong lahhhhhhhh sangat2. tolong sedar Allah yang bg kita rezeki bukan orang lain, Allah yang jadikan kite, bukan orang lain , korang lupe ke? sume yang jadi kat kite Allah yang bagi. sedar lahhhhh! 

bila kau pertikaikan rezeki itu bukan dtg dari Allah, nescaya korang dah terpesong dari akidah. korang tawu kan kalo terpesong dari akidah maksud nye ape? murtad lahh. 

Ade sorang hamba Allah nie, die pertikaikan pasal perempuan pakai tudung. dia kata lagi bagus tak payah pakai tudung kalo yang pakai tudung pon perangai tak elok. ya Allah, kaw dah pertikai pasal hukum Allah wahai hamba Allah yang lemah. kaw pon tahu hukum menutup aurat bagi perempuan adalah wajib kan? kenapa nak pertikaikan lagi? Dosa besar wahai kaum hawa . 


aku bukan ape. aku pon terok jugak. lemah jugak. hina jugak. tapi aku harap ape yang aku cakap nie bole buat korang bukak mata. kita dah di akhir zaman. :(